mi oprócz oświetlenia zegarów zgasły też diody podświetlające otwieranie szyb i pokręteł trzech jak pojechałem do jakiegoś elektryka to chciał na cały dzeń żebym samochód jemu zostawił nic z tego mówię i sam sobie zrobiłem rozebrałem wyłącznik świateł luźny jeden przewód dokręciłem i oki
[O2] "Trzymające" hamulce z przodu...
Zwiń
X
-
W sumie to masz w miare nowe auto i nie powinno byc takich problemow. Rozwiazaniem bedzie rozebranie zaciskow przeczyszczenie ich i poskladanie tego wszystkiego. Przy okazji mozna tez zmienic plyn hamulcowy i powinno byc wszystko OK.
A czy po jezdzie jak praktycznie nie hamujesz przednie kola sa cieple?
Komentarz
-
-
Maicroft, dzięki za szybką odpowiedź. Czyli jednak trzeba będzie rozbierać i czyścić... Płyn zmieniałem we wrześniu, ale przy rozbieraniu rzeczywiście można to zrobić, bo koszty niewielkie i niewiele więcej pracy.
Muszę sprawdzić, jak to jest z tymi kołami (a nawet hamulcami, bo dziś założyłem już alu). Do domu dojeżdżam polną drogą, więc sie nie grzeją, ale może to wynikać z prędkości nie przekraczającej 20km/h przez dłuższy czas.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoProszę o pomoc. Rozwijając problem zawarty w temacie, trzeba użyć naprawdę dużej siły, żeby obrócić koło, gdy samochód jest podniesiony. Zdecydowanie trzymają klocki i nie wiem, czy to tłoczki są do wymiany, czy może być jakaś inna przyczyna.
Moze to banalne ale spotkalem sie z takim przypadkiem... a wlasciciel nie widzial w czym problem mimo ze zacisk byl ewidentnie obtarty.A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MachPytanie czy masz fabryczne felgi bo jesli nie to moze masz zle dobrane ET i jest za ciasno przy zacisku.
Moze to banalne ale spotkalem sie z takim przypadkiem... a wlasciciel nie widzial w czym problem mimo ze zacisk byl ewidentnie obtarty.
Komentarz
-
-
fernando nie piszesz jaki masz przebieg... Co najmniej raz na 30tyś km powinno się demontować zaciski i zrobić ich gruntowne czyszczenie ( zazwyczaj robią to podczas przeglądu - miałeś to robione u siebie?). Obrócenie tarczy z przodu na zdjętym kole jest dosyć trudne nawet jak klocki nie dotykają tarczy, a zazwyczaj jest tak, że jak się zatrzymujesz ( ostatnie hamowanie ) to klocki pozostają trochę dociśnięte i to dodatkowo przyhamowuje tarczę. Musiałbyś spróbować na ostatnim odcinku aż do zatrzymania ( który pokonujesz podobno wolno ) hamować jedynie tyłem ( ręczny ), potem podnieść samochód i wtedy sprawdzić czy dalej jest tak ciężko obrócić...
BTW: Według mnie gdyby klocki rzeczywiście tarły o tarczę cały czas to nawet przy wolnych przejazdach tarcza i klocki bardzo mocno by się nagrzewały i powinieneś to poczuć...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, dzięki za fachową wypowiedź! Do tej pory jeździłem na przeglądy do ASO, więc nie wiem, czy czyścili zaciski czy nie. Może jestem trochę przewrażliwiony i wszystko jest ok. Trochę mnie uspokoiłeś, bo byłem pewien, ze tarcza powinna moc się swobodnie obracać. Przeczyszczę, jak będę miał chwilę wolnego i zobaczę, czy coś sie zmieni.
Jeszcze raz dziękówka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftkowal 2002, Gruntowne czyszczenie zaciskow na przegladzie :lol: :lol: :lol:
Chyba snisz, ze jakies ASO to robi. ...
BTW. Na przeglądzie czyszczą też przepustnicę ( wyciągają ją i myją na zewnątrz auta ) wszystko w cenie ( zresztą bardzo rozsądnej jak na ASO )...
Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...
BTW2 :diabelski_usmiech : Nawet "na luzie" wystepują całkiem konkretne opory układu napędowego ( 2x przeguby, mechanizm różnicowy, co najmniej jeden wałek w skrzyni biegów a wszystko w oleju ). O ile tylne koło, po rozruszaniu klocków, po zakręceniu ręką, wykona kilka/kilkanaście obrotów, to przednie najwyżej kilka ( może 2-3 obroty )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, dobrze że napisałeś co się kryje pod "gruntownym czyszczeniem" tylko nie wiem po co do tego demontować zacisk :?:
Zamieszczone przez kowal 2002Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...
A teraz w temacie:
fernando, tak jak napisałeś jesteś amatorem (bez obrazy) więc jakiekolwiek wróżenie nie ma sensu ponieważ nie potrafimy tu nawet określić czy ten problem rzeczywiście ma miejsce. Jesteś z wawy więc jaki masz problem podjechać na spota? Podniesiemy auto i się sprawdzi czy ciężko się koło kręci czy normalnieNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa...Zamieszczone przez kowal 2002Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...
Sorry za OT ops:Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoA będzie nadworny Perfect Servisman za tydzień? :wink:
oprócz wtedy kiedy mnie nie ma :wink:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz